Professionele shockwavetherapie in Heerlen

Bij shockwavetherapie worden schokgolven afgegeven op de pijnlijke plek in het lichaam. U kunt deze schokgolven vergelijken met een vliegtuig die door de geluidsbarrière gaat. De schokgolf die daarbij ontstaat wordt door de lucht geleid en laat vanaf een afstand bijvoorbeeld ramen trillen. De golven uit het shockwaveapparaat kunt u hiermee vergelijken. Deze golven verplaatsen zich door het lichaam naar de plek van de aandoening.

De werking van shockwavetherapie

Bij shockwavetherapie wordt de energie van de golven in het pijnlijke weefsel opgenomen. Het lichaam reageert door het vrijmaken van verschillende herstelstimulerende stoffen. Deze stoffen hebben een snel weefselherstel tot gevolg.

Shockwavetherapie stimuleert de zelfhelende werking van het lichaam

Reeds na vier tot vijf behandelingen bij Fysiotherapie Heerlerbaan in Heerlen merkt u resultaat van de shockwavetherapie. Bewegen gaat makkelijker en chronische pijn blijft weg. De resultaten van shockwavetherapie zijn wetenschappelijk aangetoond.

Shockwavetherapie kan goed ingezet worden bij de volgende klachten:

• Tennis- of golferselleboog
  • Pijnlijke nek, schouder en/of rug (langdurig en bijna altijd op dezelfde plek)
  • Schouderproblemen met of zonder verkalking
  • Pijn rondom knie of enkel
  • Langdurige achillespeesproblemen
  • Langdurige pijn onder de voetzool
  • Hielspoor

Aangesloten bij NVMST

De fysiotherapeut van Maatschap voor Fysiotherapie Heerlerbaan die deze behandeling bij u uitvoert, heeft hier een gedegen opleiding voor gevolgd. Bovendien is hij aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Musculoskeletale Shockwave Therapeuten (NVMST).

Maatschap voor Fysiotherapie Heerlerbaan
Bautscherweg 1